Čišćenje kuća, stanova i poslovnog prostora - paketi i cena usluge
Brz život kakav danas živimo ostavio je malo vremena za nekada redovne aktivnosti. Jedna od tih aktivnosti je i čišćenje doma, što je stvorilo prostor za otvaranje velikog broja agencija koje će pružati takvu vrstu usluge i čistiti vašu kuću ili stan umesto vas.

Agencije za čišćenje vama na usluzi
Agencije za čišćenje čine timovi pedantnih i profesionalnih ljudi koji će odraditi prljavi posao za vas, u pravom smislu te reči. Čistači zaposleni u takvim agencijama koriste specijalnu opremu i sredstva za čišćenje i obučeni su za održavanje higijene životnog ili poslovnog prostora po najvišim standardima.
U današnje vreme usluge čišćenja su prilično povoljne, a prednosti njihovog korišćenja su brojne. Pre svega, većina ljudi ima takvo radno vreme da im posle posla ostaje malo vremena za bilo šta. Osim što će vam uštedeti vreme, agencije za čišćenje vam štede i energiju jer ko još posle napornog dana na poslu ima volje da detaljno oriba kupatilo kada dođe kući. Osim toga, striktno se vodi računa o tome da sredstva za čišćenje budu bezbedna za okolinu i prilagođena površini koja se čisti, tako da se neće desiti da vam parket "izgori" od kiseline koja nikako ne sme da dođe u dodir sa drvetom.
Agencije za čišćenje čine timovi pedantnih i profesionalnih ljudi koji će odraditi prljavi posao za vas.
Pored redovnog čišćenja, agenciju možete da angažujete i jednokratno ako vam je, primera radi, potrebno čišćenje kuće posle Božića, proslave rođendana ili nekog drugog događaja gde ste ugostili veliki broj ljudi. Takođe možete da ih angažujete i za povremeno čišćenje, kad imate potrebu za time.

Kakve sve pakete usluga nude agencije za čišćenje
U okviru usluge čišćenja i održavanja prostora, agencije koje se time bave nude različite pakete, u zavisnosti od potrebe klijenta. U nastavku pročitajte neke od usluga između kojih možete da birate:
Standardno održavanje prostora - Uključuje usisavanje, brisanje prašine, pranje podova i zidova, čišćenje prozora i čišćenje kupatila.
Dubinsko čišćenje - Ovo uključuje detaljno čišćenje stvari kao što su tepisi, dušeci, nameštaj, kuhinjski elementi, šporet i druge teže dostupne površine.
Generalno čišćenje stana - Pod generalnim čišćenjem stana podrazumeva se čišćenje od poda do plafona. Ovo takođe zahteva i pomeranje nameštaja, kako bi se detaljno očistio svaki ćošak.
Čišćenje nakon selidbe - Ova posebna vrsta usluge čišćenja obično se obavlja nakon što neko napusti stambeni ili poslovni prostor. Uključuje temeljno čišćenje svih delova stana, kuće ili poslovnog prostora, kako bi bili spremni za novog stanara ili vlasnika.
Čišćenje nakon gradnje - Uključuje čišćenje nakon završetka gradnje ili renoviranja. To podrazumeva uklanjanje ostataka građevinskog materijala, prašine i otpada, kao i detaljno čišćenje celog prostora.
Pranje prozora - Mnoge agencije za čišćenje nude posebnu uslugu pranja prozora, što uključuje čišćenje stakla, okvira, podprozornih dasaka, simsova i drugih delova, ako ih ima.
Održavanje čistoće - Ovo uključuje redovno održavanje čistoće stambenog ili poslovnog prostora. To može uključivati usluge poput usisavanja, pranja podova, brisanja prašine, čišćenja kupatila i drugo.
Personalizovani plan čišćenja - Mnoge agencije nude mogućnost sastavljanja personalizovanog plana čišćenja, u zavisnosti od želja i potreba klijenata.
Čišćenje ulaza stambene zgrade - Svaka stambena zgrada mora da ima osobu zaduženu za higijenu hodnika. U nekim ulazima to obavlja jedan od stanara uz određenu nadoknadu, ali je sve češće praksa da se za to angažuje agencija koja se bavi čišćenjem.

Cena čišćenja stanova i kuća
Cene usluga čišćenja stanova i kuća variraju u zavisnosti od veličine i stanja prostora, kao i od potreba klijenta. Obično se cene formiraju po radnom satu ili kvadratnom metru prostora. Cena takođe zavisi i od toga da li higijeničar koristi svoja, odnosno sredstva agencije ili sredstva za čišćenje koja vi obezbeđujete. U slučaju da imate svoja sredstva, usluga čišćenja će biti povoljnija.
Cene se obično formiraju po radnom satu ili kvadratnom metru prostora.
Ne postoji jedinstveni cenovnik za usluge čišćenja jer svaka agencija sama diktira cene za sebe, ali ćemo navesti okvirne cene koje važe u martu 2023. godine. Za usluge standardnog održavanja prostora platićete od 600 do 800 dinara po satu, dok ćete za dubinsko čišćenje izdvojiti nešto više novca, odnosno od 650 do 850 dinara za sat vremena. Ukoliko angažujete higijeničara za redovno održavanje, tu ima manje posla, ali i manje košta, a cene se kreću od 550 do 750 dinara. Za kompletno, odnosno generalno čišćenje prostora platićete najviše, što se i podrazumeva. Cena takve usluge kreće se od 750, pa do 950 dinara po satu, u zavisnosti od cenovnika agencije koju angažujete i toga da li oni donose svoja sredstva ili ih vi obezbeđujete. Kao što smo pomenuli, postoje i usluge čišćenja ulaza zgrada, što se naplaćuje oko 350 dinara po stanu. Čišćenje zgrada nakon izgradnje naplaćuje se po kvadratu i cena zavisi od mnogo faktora, tako da se uglavnom dobija na upit.

Čišćenje poslovnog prostora
Nekada su preduzeća imala čistačice koje su bile stalno zaposlene, ali je u poslednje dve decenije, nakon privatizacije, došlo do promena koje su zahvatile i taj deo organizacije rada. Poslodavci su došli do zaključka da će ostvariti veću uštedu ako redovno angažuju higijeničare "sa strane", nego da ih drže na platnom spisku za puno radno vreme. Ovo je jedan od razloga otvaranja velikog broja agencija za čišćenje. "Žena za čišćenje", kako u žargonu kažemo za higijeničare, dolazi po dogovoru pre ili nakon radnog vremena, očisti poslovni prostor i nema potrebe da sedi 8 sati u firmi, kao što je bio slučaj ranije, u doba društvenih preduzeća.

Kako se kreću cene čišćenja poslovnog prostora?
Cene čišćenja poslovnog prostora variraju u zavisnosti od nekoliko faktora, kao što su kvadratura, zatim da li vam je potrebno dnevno, nedeljno, mesečno ili jednokratno čišćenje, vreme potrebno za čišćenje prostora, a u nekim slučajevima ulogu igra i lokacija poslovnog prostora. Gledajući aktuelnu ponudu usluga čišćenja, dolazimo do zaključka da se cene čišćenja poslovnog prostora kreću od 500 do 700 dinara po satu. Ipak, za preciznu cenu predlažemo vam da se obratite nekoj od agencija koja će vam sastaviti plan u zavisnosti od vaših prohteva, ali i kvadrature prostora. Za dugoročnu saradnju ili avansno plaćanje, neke agencije će ponuditi i popust.
Angažovanje čistača van agencije
Pored agencija koje nude usluge čišćenja prostora i imaju više zaposlenih, postoje i osobe koje se bave čišćenjem honorarno, što im služi kao dodatni izvor prihoda. Ako tražite ženu za čišćenje stana u Beogradu ili nekom drugom mestu u Srbiji, to možete učiniti na nekoliko načina. Pre svega, raspitajte se kod porodice ili prijatelja da li poznaju neku pouzdanu osobu koja se bavi čišćenjem. Preporuka poznanika je često najsigurnija opcija. Takođe, oglase za čišćenje možete da pronađete na nekom od internet oglasnika ili na društvenim mrežama, pre svega na Facebook-u i Instagramu.
Pre nego što donesete konačnu odluku o angažovanju čistača, a ukoliko nije reč o osobi koja vam je preporučena kao pouzdana, važno je da proverite da li ima reference koje će potvrditi njeno iskustvo, stručnost i pouzdanost. Takođe je bitno proveriti da li angažovani čistač ima osiguranje, ukoliko dođe do povrede prilikom čišćenja vašeg prostora.

Šta nakon sklopljenog dogovora o pružanju usluge čišćenja
Kada ste sklopili dogovor sa agencijom ili osobom koja se poslom održavanja higijene bavi privatno, potrebno je da povedete računa o nekoliko stvari.
Ugovor - Ako ste angažovali agenciju, potrebno je da sklopite ugovor u kome ćete detaljno definisati međusobni odnos, prava i obaveze. Na ovaj način ćete izbeći eventualne nesporazume tokom saradnje.
Poštujte dogovor - Ako ste se dogovorili sa čistačima da budete kod kuće dok obavljaju posao, ispoštujte dogovor. Mnogi zahtevaju da vlasnik stana bude kod kuće da ne bi došlo do optužbi da je nešto ukradeno. Takođe, ako je dogovor da kućni ljubimac ne bude u stanu dok se čisti, neka tako i bude.
Upoznajte čistača sa vašim domom - Ukoliko radnik prvi put dolazi u vaš dom, pokažite mu sve prostorije koje se čiste i skrenite pažnju na određene detalje, ukoliko je potrebno.
Sopstvena sredstva za čišćenje - Određeni korisnici usluga čišćenja imaju posebne zahteve koji se tiču sredstava za čišćenje, kao npr. da budu određenog brenda i slično. Ako i vi imate takve prohteve, obezbedite sopstvena sredstva za čišćenje koja će higijeničar koristiti kada dođe kod vas.
Ne budite klijent iz pakla - Budite ljubazni i na sve zamerke skrenite pažnju na fin način.